2015: Lansering av varumärket DS

2015: Lansering av varumärket DS

DS Automobiles är nu ett eget varumärke med en uttalad ambition att åter ta plats i lyxsegmentet. DS står för värdegrunderna innovation och distinktion som ärvts från 1955 års DS. Med design tillägnad de kunder som söker en uttrycksform för sin personlighet innefattar DS bilmodellerna DS 3, DS 3 Cabrio, DS 4, DS 4 Crossback, DS 5LS* och DS 6*. Under sitt lanseringsår, 2015, firar DS sitt 60-årsjubileum till minne av den ursprungliga DS. Vid Genève Motor Show 2015 avslöjas varumärkets tagline – DS Automobiles, Spirit of Avant-Garde – som summerar märkets sinnestillstånd. I Genève avtäcktes även Nya DS 5 som i sig också lade grunden för DS varumärkesidentitet med den karaktärsfulla fronten, avancerade teknologi i utrustningen, raffinemang och effektfulla motorer.
* Endast tillgängliga i Kina.

För att fira 60-årsjubileet av den ursprungliga modellen DS lansering och för att uppmärksamma lanseringen av varumärket DS arrangerades ett omfattande event kallat ”DS Week” i Tuilerie-trädgården i Paris den 19-24 Maj. DS Week lockade över 12 000 besökare som fick uppleva en Haussmanskt inspirerad boulevard kantad av sex upplevelserika butiker som presenterade varumärket och en kollektion av både gamla och nya bilar. Eventet erbjöd besökaren att få en fördjupad inblick i DS värld och lära sig om den innehållsrika tidslinjen från 1955 fram till dagens datum och vidare in i framtiden.

DS Week kulminerade i en unik händelse i form av en av tidernas största koncentration av DS-samlare. Lördagen den 23 maj samlades över 700 veteranbilar av modell DS och över 1 500 supportrar från hela Europa på den historiska tävlingsbanan Linas-Montlhéry strax söder om Paris. Dagen därpå körde denna unika samling av bilar och supportrar längs floden Seine, eskorterade av konceptbilden Divine DS och Nya DS 5, för att samlas på Place de la Concorde. En exceptionell och legendarisk händelse!