2015: Lansering av varumärket DS

2015: Lansering av varumärket DS

DS Automobiles är nu ett eget varumärke med en uttalad ambition att åter ta plats i lyxsegmentet. DS står för värdegrunderna innovation och distinktion som ärvts från 1955 års DS. Med design tillägnad de kunder som söker en uttrycksform för sin personlighet innefattar DS bilmodellerna DS 3, DS 3 Cabrio, DS 4, DS 4 Crossback, DS 5LS* och DS 6*. Under sitt lanseringsår 2015 firade DS sitt 60-årsjubileum till minne av den ursprungliga DS. Vid Genève Motor Show 2015 avslöjas DS tagline – DS Automobiles, Spirit of Avant-Garde – som summerar vårt sinnestillstånd. I Genève avtäcktes även Nya DS 5 som i sig också lade grunden för vår varumärkesidentitet med den karaktärsfulla fronten och avancerade teknologin i utrustningen, elegansen och de effektfulla motorerna.
* Endast tillgängliga i Kina.

För att fira 60-årsjubileet av den ursprungliga DS-modellen och för att uppmärksamma lanseringen av varumärket DS arrangerades ett omfattande event kallat DS Week i Tuilerieträdgården i Paris den 19-24 maj. DS Week lockade över 12 000 besökare som fick uppleva en Haussmanskt inspirerad boulevard kantad av sex upplevelserika butiker som presenterade DS och en kollektion av både gamla och nya bilar. Eventet erbjöd besökaren att få en fördjupad inblick i DS värld och lära sig om den innehållsrika tidslinjen från 1955 fram till dagens datum och vidare in i framtiden.

DS Week kulminerade i en unik händelse i form av en av tidernas största koncentration av DS-samlare. Lördagen den 23 maj samlades över 700 veteranbilar av modellen DS och över 1 500 supportrar från hela Europa på den historiska tävlingsbanan Linas-Montlhéry strax söder om Paris. Dagen därpå körde denna unika samling av bilar och supportrar längs floden Seine, eskorterade av konceptbilen Divine DS och Nya DS 5, för att samlas på Place de la Concorde. En exceptionell och legendarisk händelse.