Jobba hos oss

Jobba hos oss

Våra lediga tjänster

• Kandidater till vårt graduate program
• Reservdelssupport
• Car Logistics Coordinator


Kandidater till 2-årigt graduate program

K.W. Bruun Autoimport AB som är en del av den danska koncernen Interdan Holding A/S har hand om importen av Peugeots, Opels och DS person- och transportbilar samt reservdelar till den svenska marknaden. Interdan-koncernen lanserar nu ett spännande graduate program och söker totalt fyra nyutexaminerade akademiker.

Om du inom kort tar kandidatexamen i ekonomi eller motsvarande utbildning, eller om det var mindre än två år sedan du tog examen, har du möjlighet att söka till vårt 2-åriga graduate program som startar den 1 september 2019.

Om graduate programmet
Programmet har två olika inriktningar, After Market Management (Servicemarknad och Teknik & Garanti) och Product Marketing.
I Product Marketing kommer du att få en djupgående inblick och upplärning i hur vi väljer ut och utvecklar vårt återförsäljarnätverk i försäljning av person- och transportbilar. Du kommer att tränas upp i vår prestationskultur och i hur vi målstyr, utvecklar och stöttar våra återförsäljare till löpande tillväxt i prestation och ekonomiska resultat. Du kommer att kunna förstå och kartlägga relevant marknadsföring kopplat till försäljning av bilar i Sverige. Med denna kompetens kommer du även kunna sätta samman framgångsrika kampanjer.
I After Market Management kommer du att få en djupgående inblick och upplärning i hur vi utvecklar vårt återförsäljarnätverk inom servicemarknad. Du kommer att läras upp i hur vi målstyr, utvecklar och stöttar våra verkstäder och deras verksamhet. Du kommer att kunna förstå och kartlägga relevant kunskap inom Servicemarknad.
Programmet är uppdelat i moduler och inom loppet av två år kommer du att ha arbetat i olika avdelningar. Genom detta får du värdefull insikt i många delar av verksamheten. Du kommer också att delta i både interna och externa kurser. Under hela programmet kommer du att ha en dedikerad mentor som stöttar dig i din utveckling. Målet med graduate programmet är att du på sikt ska kunna arbeta som specialist eller chef i koncernen.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en 2-årig heltidsanställning i en ambitiös och dynamisk miljö, där du kommer att få många spännande och utmanande arbetsuppgifter. Du kommer att få stort eget ansvar och en inlärningskurva som kraftigt stiger genom personlig och yrkesmässig utveckling.

Du kommer att arbeta i en spännande arbetsmiljö som ständigt utvecklas och du får en plats i ett härligt arbetsgäng som samarbetar och stöttar varandra. Vi har också många personalaktiviteter kopplade till våra värdeord och målsättning att ta hand om vår personal.
Som medarbetare i K.W. Bruun Autoimport kommer du att arbeta i ett öppet kontorslandskap med några av bilbranschens skickligaste och mest engagerade kollegor. En öppen och ärlig dialog präglar arbetskulturen och bidrar till gemensam utveckling. Affärsmodellen, som vi arbetar efter, bygger på en vinnarkultur där det inte är långt mellan tanke och handling. Kort sagt, en arbetsplats med många utvecklingsmöjligheter!

Vi letar efter dig som

• har ett stort driv och genomslagskraft
• är initiativrik, engagerad och lösningsorienterad
• är strukturerad och har analytisk förmåga samt goda IT-kunskaper
• har väldigt goda kunskaper i Excel
• är självständig och kan arbeta väl på egen hand men också i team
• trivs med att bli utmanad och arbeta i ett ambitiöst arbetsklimat
• är ihärdig och brinner för att leverera resultat
• har ett intresse för bilar
• gärna har relevant arbetslivserfarenhet
• är flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Det är dessutom ett krav att du har minst en kandidatexamen i ekonomi eller motsvarande utbildning och att det inte är mer än två år sedan du tog examen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om programmet och ansök


Reservdelssupport

Generalagenten för Peugeot, DS, Opel och Eurorepar Car Service söker nu en duktig reservdelssupport till vår servicemarknadsavdelning. Du blir en viktig del av vårt team, där hög fokus läggs på kundservice och leveringssäkerhet till våra ca 200 återförsäljare.

TJÄNSTEN
Vi söker en person som brinner för arbete med kundservice och som tycker om att tala i telefon. En person som har förmågan att kunna sätta kunden i centrum, kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och ha känslan för detaljer vilket säkerställer en hög kvalitetsnivå.
Du refererar direkt till avdelningschefen i team som hanterar alla våra varumärken och som ansvarar för leveranser av reservdelar till våra återförsäljare i Sverige. Systemen vi använder för logistikstyrning och fakturering är bl.a. IBS/Astro/Dracar.

Dina arbetsuppgifter kommer primärt omfatta:
• Logistik- och reservdels support via telefon och mail.
• Hantering och uppföljning av speciellt brådskande ärenden.
• Problemlösning i samarbete med respektive leverantör.
• Intern koordinering med våra varulager.
• Diverse statusrapporteringar.
• Uppdatering av reservdels dokumentation mm.

Du kommer bli en del av K.W. Bruuns servicemarknadsavdelning och kommer sitta placerad i ett öppet kontorslandskap i våra moderna lokaler i Malmö/Hyllie.

DIN PROFIL
Det kan finnas flera ingångsvinklar till tjänsten, men det är en fördel om du är utbildad inom bilbranschen och bilreservdelar, gärna med ett par års erfarenhet med hantering av reservdelar eller liknande.

Vi söker en serviceorienterad person som kan hantera flera olika uppgifter samtidigt och som kan tillgodose sig och dela med sig av information och goda förslag.

Där utöver förväntar vi att du:
• Kan hantera engelska och svenska i tal och skrift.
• Har lust att lära dig mycket om logistiken på en reservdelsavdelning.
• Är van vid IT och olika system.
• Är en ansvarsfull och lösningsorienterad team-player.
• Är en god och hjälpsam kollega med gott humör.
• Har du kunskap om våra varumärken är det en fördel men inget krav.

VI ERBJUDER
K.W. Bruun Autoimport AB erbjuder ett jobb med självständigt ansvar och utmaningar där du får möjlighet att kunna påverka ditt arbete likaså avdelningens utveckling. K.W. Bruun Autoimport AB är ett framgångsrikt företag med höga ambitioner i en oformell arbetsmiljö med engagerade kollegor, där öppen och ärlig dialog bidrar till vår gemensamma utveckling.
 
Hos oss möter du ca 60 duktiga och engagerade kollegor, som alla bidrar till en organisation och en arbetsmiljö präglat av dynamik, vilja och samarbetsförmåga.

Förutom personlig utveckling erbjuder vi en branschenlig lön, förmånlig pension, friskvårdsbidrag och en rad andra personalförmåner.

Vi ser fram emot din ansökan! 

Läs mer och ansök om tjänsten


Car Logistics Coordinator

Peugeot, Opel och DS i Sverige växer och utvecklas ständigt, därför söker vi nu en Car Logistics Coordinator till vårt kontor i Malmö som kan bli en del av vårt team som arbetar flexibelt, snabbt och agilt.

Tjänstens ansvarsområden
• Support till återförsäljarna via mail och telefon
• Beställning av bilar i fabrik
• Uppföljning av bilar i logistikflödet
• Fakturering av bilar till återförsäljarna
• Bokning av bilar för transport och omdisponering
• Kontakt med leverantörer
• Leverantörsfakturor, attestering och kontroll
• Kontroll av orderbekräftelser för att säkerställa att rätt modell, utrustning och tillval beställs
• Back up för kollegorna inom Billogistik

Kvalifikationer och krav
Denna tjänst kräver att du som person är noggrann, detaljmedveten, har förmågan att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt samt är mån om att hålla deadlines. Vi förväntar oss att du arbetar systematiskt, metodiskt och är ansvarstagande. Eftersom vi är ett företag som arbetar snabbt, flexibelt och agilt är detta något vi även kräver av våra medarbetare. I perioder kan arbetsbelastningen variera, det är därför viktigt att du i ditt arbetssätt är duktig på att planera och organisera så att tiden disponeras på rätt sätt. Tjänsten är komplex och därför söker vi någon som vill stanna och över tid utvecklas i rollen.

Det är ett krav att du:
• Har väldigt goda kunskaper i Excel
• God vana att arbeta i affärsystem
• Är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift
• Är serviceinriktad då det är mycket kontakt med våra återförsäljare, både via telefon och mail

Det är meriterande om du:
• Har arbetat med motsvarande uppgifter sedan tidigare.

Läs mer och ansök om tjänsten