Din säkerhet är vår högsta prioritet
Vissa Takata-airbags kan vid långvarig exponering för värme och fukt få nedsatt funktion. Det kan i vissa fall innebära att airbagen inte utlöses korrekt eller, i mer sällsynta fall, att den utlöses på ett felaktigt sätt.
Kontrollera ditt fordons chassinummer för att ta reda på om din bil har en Takata-airbag och om den berörs, och agera snabbt för att boka en kostnadsfri reparation.
Denna återkallelse är en del av en global säkerhetsinsats för att ta bort defekta Takata-airbags från vägarna. DS Automobiles vidtar proaktiva åtgärder för att skydda förare och passagerare genom att säkerställa att varje berört fordon får nödvändig reparation.
Om ditt fordon har en återkallad Takata-airbag, följ instruktionerna för att boka byte av airbagen. Alla Takata-airbagsbyten är kostnadsfria.
Din säkerhet är vår högsta prioritet. Genom att åtgärda detta problem nu säkerställer du att ditt fordon fortsätter skydda dig och dina nära och kära varje gång du kör.
Använd länken nedan för att kontrollera om ditt fordon berörs av en Takata-återkallelse.
Du kommer då kunna boka tid för en kostnadsfri reparation och kontaktas av din återförsäljare när tider för service finns tillgängliga.
VANLIGA FRÅGOR
1. Varför omfattas min airbag av en kampanj?
2. Hur vet jag om jag har en Takata-airbag, och var hittar jag mitt chassinummer (fordonets identifikationsnummer)?
Du kan hitta ditt chassinummer på dina registreringshandlingar, försäkringskort eller på följande platser i bilen:
- Fram på motorblocket under huven
- Inuti instrumentpanelen på förarsidan
- Framkant av ramen (äldre bilar)
- Dörrkarmen på förarsidan (insidan)
3. Vad orsakade problemet?
4. Vad är åtgärden för denna återkallelse?
Alla Takata-airbagåterkallelser repareras snabbt, kostnadsfritt och enkelt.
En certifierad tekniker tar bort den återkallade airbagmodulen och ersätter den med en ny. DS Automobiles står för kostnaden för delar och arbete när detta görs hos en auktoriserad återförsäljare eller via någon av de andra reparationsservice vi erbjuder.
5. Vad betyder det om min bil omfattas av en stoppkampanj?
6. Vem kan jag kontakta om jag har frågor?
7. Måste jag vara fordonets ägare för att lämna in det för en kostnadsfri reparation?
Vem som helst kan lämna in ett fordon för en återkallelse utan frågor. Ingen registreringshandling, ägarbevis eller dokumentation krävs.
En återförsäljare kan be om dina kontaktuppgifter för att meddela dig om eventuella framtida återkallelser för ditt fordon. Du behöver inte lämna någon information som du inte är bekväm med, men det gör det möjligt för återförsäljaren att hålla dig informerad så att du kan upprätthålla ditt fordons säkerhet.